Larissa en Imke naar Tokyo

Voorbereidingsbezoek TokyoTer voorbereiding op de Paralympische Spelen zijn Larissa Klaassen en Imke Brommer vrijdag 4 oktober naar Tokyo vertrokken. Het wielerduo hoopt er volgend jaar zomer een gouden medaille te winnen op tijdrit over 1 kilometer op de baan.

‘We gaan de jetleg ervaren, het wegparcours en de omgeving verkennen, cultuur snuiven, uiteraard even Tokyo onveilig maken en een bezoek aan de wielerbaan brengen. We kunnen er niet fietsen, want de baan wordt gerenoveerd’, vertelde Larissa vlak voor vertrek.

Het duo keert donderdag 10 oktober terug naar Nederland en dan begint de aanloop naar de wereldkampioenschappen. Deze worden van 30 januari tot en met 2 februari in Milton in Canada gehouden. Voor die tijd (van 29 november tot en met 1 december) is er nog een wereldbekerwedstrijd in het Engelse Manchester. Onder voorbehoud doen Larissa en Imke eind december mee aan de Nederlandse kampioenschappen.

Volgende week staat een bezoek gepland aan Bioracer. Met deze producent van sportkleding wordt het ontwerp van hun wieleroutfit besproken. ‘Het streven is om de wedstrijd in Manchester in onze eigen Jumbo Texel-kleding te rijden’, aldus Larissa.

Over een bezoek aan de bouwer van de nieuwe tandem, samen met bondscoach Eelke van der Wal, hult Larissa zich in stilzwijgen. ‘Daar vertel ik niks over in verband met de concurrentie die wellicht meeleest. Het wordt in ieder geval een heel ander soort tandem en héél gaaf!’