Jeugdclub De Koog sponsort Larissa

Jeugdclub De Koog hield onlangs een benefietweekend ten bate van de nieuwe tandem voor Larissa Klaassen. Zoals bekend zijn er op Texel meerdere initiatieven ontwikkeld om Larissa Klaassen en haar pilote Haliegh Dolman aan gelden te helpen om hun droom, een gouden plak op de Paralympics 2016 in Rio, te verwezenlijken. Het duo behaalde onlangs al wielrennend een zilveren medaille op de 1 km tijdrit op de baan tijdens het WK Paracycling in Apeldoorn, maar kwam op de sprint ongelukkig ten val.

Voor de Paralympics heeft het team behoefte aan een op maat gemaakte tandem, bestaande uit optimale materialen. Daarmee is veel geld gemoeid. Jeugdclub De Koog nam het initiatief tot een sponsorweekend, waarbij deelgenomen kon worden aan allerlei activiteiten, waaronder een FIFA toernooi, workshops, een verloting, spinning, roeien en mountainbiken.

Vandaag werd het bedrag aangeboden aan Larissa in aanwezigheid van bestuursleden van de Stichting VIPSport. Michel van Boven overhandigde namens de jeugdclub maar liefst € 716,75 aan een dolblije Larissa. Die vertelde dat met dit bedrag het benodigde geld voor de fiets vrijwel binnen is. Voor een succesvolle deelname aan de Paralympics is echter nog meer geld nodig, zodat alle bijdragen welkom blijven.

overhandiging jeugdclub de koog2